Отворена конференција о култури у дигиталној ери

Датум: 2015-06-12

Британски амбасадор у Србији Денис Киф и министар културе Иван Тасовац отворили су данас у Београду дводневну конференцију "Маркетинг и комуникације институција културе у дигиталној ери" на којој ће бити речи о положају културе и преокрету у комуникацијама у дигиталном добу.

Такође, на конференцији ће бити речи о унапређењу комуникације уметничких програма и активности институција културе кроз примере из Британије.

Конференција је практична примена меморандума о сарадњи у области културе и уметности који су недавно потписали представници British Council-а и Министарства културе и информисања Србије.

Дигиталне технологије су у потпуности промениле свакодневни живот па је и култура приморана да се промени, рекао је на отварању Киф. "Са једне стране, цео свет је повезан а са друге стране због доступности забавних садржаја култура мора да се бори за своје место. Глобална криза јој такође не иде на руку".

Ова коњференција је прилика да се осмисле нове комуникације и начин решавања ових проблема и време да се размене добра искуства Велике Британије и Србије, додао је Киф.

Тасовац је оценио да живимо у време у коме су дигиталне технологије драматично измениле нашу стварност.

"Уколико се институције културе не прилагоде новој стварности, изгубиће корак са временом, са својом публиком али и са својом основном мисијом: да учине своје садржаје доступним што ширем кругу људи", рекао је Тасовац.

Он је подсетио на експеримент Центра за дигиталне хуманистичке науке који је на веб страници реклаказа.ла почео - са буџетом од нула динара али добром идејом и приступом интернету -да објављује заборављене речи из Српског рјечника Вука Стефановића Караџића.

Овај пројекат је за неколико месеци трајања привукао пажњу преко 24.000 следбеника на Фејстубку што је за Тасовца пример иницијативе која "није била успешна само зато што је била популарна, него зато што је показала како се један важан део српског културног наслеђа може учинити доступнијим и разумљивим млађим генерацијама".

Морамо прихватити интернет и дигиталне технологије не као циљ за себе него као незаобилазни канал комуникације и платформу за размену знања и мишљења, рекао је Тасовац.

"Да би институције културе привукле публику, оне морају да изађу из својих устаљених оквира. Култура није нешто што се само чува у музеју: култура је дихалог, колективно памћење, свест о томе како прошлост утиче на слику коју стварамо данас и о себи и о другима. Култура је спона између идеализоване, сублимиране слике о прошлости и одлучне, активне и динамичне визије будућности које свако друштво жели да изгради за себе", рекао је министар.

"Зато институције културе не треба само да љубоморно чувају своје благо већ исто тако да омогућују и поспешују друштвени дијалог", закључио је Тасовац.

Регионални директор за област уметности British Council-а Грегори Неш у свом излагању осврнуо се на рад Британског савета и добре сарадње његове куће са младим уметницима на великим пројектима попут изложби, филмских фестивала...

Колумиста "Гардијана", ПР агент Марк Борковски почео је своје излагање фотографијом скупа коју ће окачити на Твитер, будући да је по свом признању велики зависник од друшвених медија.

Циљ његовог предавања је да покуша да понуди одговор на неколико кључних питања - Шта заправо значи добра комуникација данас? Како од институције направити бренд? Како променити имиџ неке институције? Како привући нове публике.

http://www.tanjug.rs/full-view.aspx?izb=183972


Lowest Price Cialis Sold Online Cheap Cialis

Buy Generic CialisErectile Dysfunction Pills

Buy Sildenafil Buy Cialis without prescription Buy Cialis

Cialis Price Order Cialis Order Cialis Generic